SKOLEÅRET 2023/2024
Fridagsnavn |
Dato (alle dage inklusiv) |
---|---|
Lukkedag | fre. 29.09.23 |
Efterårsferie | lør. 14.10.23 - søn. 22.10.23 |
Juleferie | ons. 20.12.23 – tir. 02.01.24 |
Vinterferie | lør. 10.02.24 – søn. 18.02.24 |
Påskeferie | lør. 23.03.24 – man. 01.04.24 |
Kr. Himmelfart | tor. 09.05.24 + fre. 10.05.24 |
2. pinsedag | man. 20.05.24 |
Grundlovsdag | ons. 05.06.24 |
Sommerferie | lør. 29.06.24 |
1. skoledag 2024 | Ferieplan 2024-2025 endnu ikke vedtaget. |
Bemærk
Vi starter traditionen tro skoleåret på en lørdag, hvilket i forhold til kommunal ferieplan giver en ekstra feriedag, der i dette skoleår afholdes som en lukkedag fredag den 29. september 2023.
Store Bededag er blevet en arbejdsdag, men der er ikke kommet flere skoledage ud af det. Så i stedet for en lukkedage på den oprindelige Store Bededag placeres denne onsdag den 20. december.
.
SÆRLIGT
Sommerferien, skolebørn 0. til og med 3. klasse:
I de fire hele uger i juli, hvor der er ferielukket på skolen, kan man ved et reelt pasningsbehov* og uanset man er tilmeldt SFO tilkøbe sig pasning for kr. 500 pr. påbegyndt uge. Tilmelding er senest 1. maj.
SFO - vinterferie uge 7, dagene før påske og efterårsferie uge 42:
Det er naturligvis kun børn tilmeldt modulordningen, som kan benytte pasningen før 8.00 og efter 15.00. Øvrige elever kan ved et reelt pasningsbehov* bruge pasning mellem 8.00 – 15.00.
*reelt pasningsbehov
At vi benytter udtrykket ”reelt pasningsbehov” er bestemt ikke for at stille overordnet tvivl om pasningsbehov, men vi har også tidligere konstateret, at vi har afsat alt for mange ressourcer i forhold til det rimelige, når vi forholder det til økonomi og afvikling af personalets ferie.
Når man har et reelt pasningsbehov er det fordi begge forældre er på arbejde i de pågældende uger. Er den ene forældre på barsel, studerende, sygemeldt, ledig eller lignende, anser vi det ikke for et reelt pasningsbehov. MEN det er jo heller ikke hele sandheden, for der er naturligvis tilfælde, hvor man har behov for pasning trods førnævnte. Det skal pointeres, at der altid er åbenhed for dialog, så det kan vurderes, hvad der er bedst for barnet. Vurderingen af pasningsbehovet sker altid gennem en konstruktiv dialog mellem forældre og ledelse.
BESTYRELSEN