KOMMUNIKATION
På Grindsted Privatskole søger vi altid vi en konstruktiv og respektfuld kommunikation. Vi ønsker en ligeværdig dialog, hvad enten det er mellem børn eller voksne - eller mellem børn og voksne.
Har man som forælder eller samarbejdspartner en forundring, der kræver afklaring, så værdsætter vi, at man kontakter rette vedkommende. Med direkte dialog kommer vi bedst frem i verden.
Står man som forælder i en svær og uønsket situation, kan der om nødvendigt sendes en klage.
Klage-procedure
Først og fremmest skal der være gennemført en dialog. Det er en tydelig grundlæggende værdi på Grindsted Privatskole. Vi ønsker dialogen, og vi tager den tid, der skal til, for at vi sammen finder en løsning.
Klasselæreren / klasseteamet
I første omgang er man altid i dialog med klassens lærere, når det drejer som elev-relaterede udfordringer.
Skolens ledelse
Er dialogen mellem lærere og forældre uden tilfredsstillende resultat, kan der rettes henvendelse til skolens ledelse.
Bestyrelsen
Hvis forældre og skole ikke kan finde enighed og en dialog ikke resulterer i en fælles forståelse, kan der rettes en klage til skolens bestyrelse.
Man kan klage til skolebestyrelsen, når skoleledelsen har forsøgt at løse det problem, man klager over, hvis man synes, at skoleledelsen ikke løser problemet godt nok.