Pædagogisk målsætning
Klik på træets grene for, at læse om vores målsætninger.Pædagogisk målsætning
Trivsel
Trivsel er kernen i vores pædagogiske virke, for trivsel er en forudsætning for læring. Vi tror på, at trivsel skabes gennem træets kompetencer i et inkluderende fællesskab.
Pædagogisk målsætning
Skole-hjem samarbejde
Grundlaget for trivsel og udvikling er et godt samarbejde mellem forældre og børnehave/skole.
- en åben og ærlig kommunikation mellem forældre og personale.
- gode forældrerelationer i større grupper
Pædagogisk målsætning
Dansk kultur og historie
Vi prioriterer vores danske kultur og historie.
- daglig morgensang for alle skolens elever.
- markering af historiske begivenheder gennem året.
- særlig markering af vores egne traditioner.
Pædagogisk målsætning
Foretagsomhed
Foretagsomhed er en vigtig kompetence, som altid er en del af vores tænkning om læring.
Eleven skal have lyst til og mulighed for at skabe og udvikle til glæde for sig selv og til gavn for andre.
- træffe aktive valg og handle på dem.
- se muligheder.
- være selvhjulpen.
- turde fejle og vide at fejl skaber læring
Pædagogisk målsætning
Lader sig udfordre
Når vi udfordres, så vokser vi!
- reflektere over egen læring.
- sætte barren højere.
- have mod til udfordre det kendte.
- turde fejle.
Pædagogisk målsætning
Omsorg for andre
Evnen til at drage omsorg - for sig selv og for andre.
- den enkelte føler sig tryg.
- gruppens fællesskab styrkes i et læringsperspektiv.
- gode relationer dannes på tværs af alle aldre.
- altid respektere forskelligheder.
Pædagogisk målsætning
Gode samarbejdsevner
Gode samarbejdsevner skal dyrkes.
- deltage ligeværdigt i læringsprocesser.
- udøve ansvarlighed i forhold til samarbejdsrelationer.
- være åben og inkluderende.
- forstå og udnytte styrken af forskellighed.
Pædagogisk målsætning
Udviser kritisk stillingtagen
At forholde sig til verden.
- være problemløsende
- være analyserende.
- være evaluerende.
- stille velovervejede kritiske spørgsmål.
Pædagogisk målsætning
Kreativ & innovativ
Fremme de kreative kompetencer.
- skabe og innovere.
- være iderig og opfindsom.
- lære af egne erfaringer.
- udvise originalitet
Pædagogisk målsætning
Undersøgende og nysgerrig
En sund nysgerrighed fremmer læring og skaber energi.
- stille åbne spørgsmål.
- være opmærksom
- være undersøgende.
- kunne reflektere.
Pædagogisk målsætning
Evner at fordybe
Gennem fordybelse opnår vi resultater
- større viden.
- øget lyst til at lære.
- ro og koncentration.
Pædagogisk målsætning
Respekt for forskelligheder
Mangfoldighed er en styrke i fællesskabet.
- se styrken i, at vi alle er forskellige
- vi byder ind med det vi er og kan.
- være nysgerrig og åben.
Pædagogisk målsætning
Gode kommunikationsevner
Kommunikation er det kit, som forbinder mennesker.
- lytte.
- udtrykke sig mundtlig, skriftlig og æstetisk.
- vælge aktivt mellem forskellige kommunikationsstrategier.
- skabe den gode dialog.
Pædagogisk målsætning
Er ansvarlig
Ansvarlighed skal være tydelig
- tage ansvar for fællesskabet.
- tage ansvar for sig selv.
- vise hensyn.
- handle ansvarligt.
Pædagogisk målsætning
Kan begå sig digitalt
Digitale kompetencer består af dannelse og færdigheder.
- begå sig socialt og etisk i den virtuelle virkelighed.
- anvende digitale medier ansvarligt og med omtanke.
- bruge forskellige platforme strategisk.
- forholde sig kildekritisk.